Oldal kiválasztása

Március 10-én videóinterjút folytattunk a Tsu Inc. ügyvezető alelnökével, Eric Mader-rel. A beszélgetésből rengeteg újdonság kiderült, ezekből emeljük ki most a legfontosabbakat.

Előregisztráció

Az előregisztráció még körülbelül 2 hétig tart, március végéig. Ezután indul a tesztidőszak a korai felhasználókkal, az “early bird” tagokkal.

Az előregisztráció alatt van egy ígéretes üzleti lehetőség is: ha valaki a mi meghívónk által regisztrál (mindenki kap ugyanis egy személyre szabott linket a regisztrációja végén), akkor a meghívott illető tartalma által generált reklámbevételek 10%-a is minket illet, örökre. Természetesen óriási különbség van így egy sok százezres követettségű influenszer és egy átlagfelhasználó által generált bevétel között. Mégis, érdemes első körben olyanokat meghívni, akik minőségi tartalmakkal fogják emelni a közösségi oldal színvonalát – nem pedig pénzes fotókkal teleszemetelni. Ez utóbbi okozta ugyanis az oldal korábbi vesztét, 4 évvel ezelőtt a Facebook letiltotta az összes Tsu-ra mutató linket, az oldal spam-es beütése miatt. Természetesen a Tsu korábbi, fenntarthatatlan pénzügyi modellje sem kedvezett a startup korábbi próbálkozásának. Viszont úgy néz ki, hogy tanulva a korábbi hibákból, idén újult erővel fog visszatérni az egyébként remek ötleten alapuló közösségi app. Az egy hónappal korábbi újraindulásra utaló jelek egyre csak erősödnek és beigazolódni látszanak.

Az előregisztráció lépései

Közösségi oldalak - melyiket szereted?
Tsu előregisztráció lépései I.: kedvenc közösségi oldalaink kiválasztása
Tsu előregisztráció
Tsu előregisztráció lépései II.: kedvenc témáink kiválasztása a későbbi csúcsszuper felhasználói élményhez

Az előregisztráció végén Janine Collins üdvözöl minket és vázolja a további tudnivalókat a személyes meghívó linkünkkel kapcsolatban, melyet egyébként az üdvözlő e-mailben is megtalálunk.

Janine Collins
Janine Collins, a hamarosan induló Tsu Live készítője

Készen van a Tsu applikáció!

Az átlagfelhasználót reményeik szerint nem (vagy nemcsak) a “dollárkötegek” fogják meggyőzni a közösségi platform használatáról – ez ugyanis alapvetően az influenszerek kiváltsága lesz. Könnyű belátni, hogy nagyobb reklámbevételeket a magasabb látogatottságú személyek, oldalak tudnak majd generálni.

Viszont azok a funkciók amiket Eric a képernyőn keresztül bemutatott már jó indoknak tűnnek ahhoz, hogy fokozatosan leléceljünk majd a Facebook-ról és átnyergeljünk ide. Az app ugyanis már készen van, ráadásul a kinézete is menő!

A cégen belül már használják is a munkatársak a Tsu app -ot. Eric Mader mutatott is pár funkciót, megmutatta a hírfolyamot, mely egy elegáns sötétszürke hátteret kapott. Nagyon igényes, letisztult felületnek nézett ki a képernyőn keresztül.

Hírfolyam, bank, látogatottsági elemzések

Maga a hírfolyam nagyon hasonló volt az Instagram felületéhez, csak a sötétebb színvilággal elegánsabbnak tűnt. Emellett az ügyvezető alelnök megmutatott más füleket is az alkalmazáson belül, például a “Bank” fület is, ahol a jóváírásai voltak láthatók.

Részletes elemzéseket láthatunk majd az applkációban arról, hogy hogyan teljesítenek a tartalmaink. Ez jelenleg Facebook-on csak a hirdetésekkel kapcsolatban látható, átlagos felasználók nem kapnak arról jelentést, hogy hogyan teljesít egy adott posztjuk. (Jóllehet, Instagramon már könnyen beállítható Üzleti profil, itt több elemzést is láthatunk.) Valószínűsíthető, hogy hasonló lesz a Tsu analitikája is, azzal az extrával, hogy természetesen bevételeket is számol majd!

Béta tesztelés

Valószínűleg április elején kezdődik. Ekkor mindenki, aki már előregisztrált, hozzáférést kap az oldalhoz, applikációhoz, hogy az átlagfelhasználók mindennapi használata is fényt derítsen az esetleges hibákra, hiányosságokra.

És persze nagy előny a cég számára, hogy ekkor még csak egy sokkal elfogadóbb, támogatóbb közönségtől jönnek majd a visszajelzések, észrevételek. A kritikusok nem lesznek olyan hangosak, merthogy elsőként a lelkesebb közönség fog csatlakozni a közösségi hálózathoz.

A korai felhasználók pedig azzal a nagy előnnyel indulnak, hogy mire a többieknek megnyílik az oldal, addigra ők már sok-sok poszttal, tartalommal büszkélkedhetnek az oldalon, sőt oldalakat is létrehozhatnak bizonyos témákra fókuszálva, amik így már kezdeti előnyre is szert tehetnek. Ők lehetnek tehát egy újabb közösségi app “új influenszerei”.

Éles működés

Az alkalmazás a nyilvánosság számára csak másfél hónap múlva lesz elérhető, a premierre legkorábban április végén, de inkább május elején számíthatunk. De természetesen a korai hozzáférés, béta tesztelés lehetősége nyitott bárki számára, aki még március végéig előregisztrál.

Sokszáz milliónyi követőt könnyűszerrel elérnek majd a hírrel

Eric csak úgy sorolta a “nagy neveket”, akik sok millió követővel rendelkeznek Instagramon, és általuk rengeteg embert tudnak majd elérni. Itt elsősorban Ariana Grande neve csengett ismerősen a popzenei szcénából, meg persze, a korábban már bemutatott Sommerray is. Egy szó mint száz, Eric magabiztosan állította: egy igazi nagy influenszer-hadseregük lesz harcra készen!

Kóda

Így talán 2020-ban már eljöhet az az idő, amikor a közösségi média óriásoknak el kell majd gondolkoznia azon, hogy egy átlagfelhasználó mennyit is ér a szemükben. Csak sorszámok leszünk továbbra is az algoritmusok tengerében, akiknek a személyes adatait könnyen áruba lehet bocsátani jó pénzért? Vagy emberek, akik adott esetben bármikor meghozhatják azt a döntést, hogy átvonulnak egy olyan felületre, mely értékeli a tehetségüket, a kreativitásukat, a videóikat, tartalmaikat, zenéiket, alkotásaikat, cikkeiket, gondolataikat és még hosszan sorolhatnánk…

Hiszen mindezekkel jelenleg ingyen és bármentve építjük Mark Zuckerberg birodalmát. Ideje változtatnunk. Reméljük ezúttal a Tsu közösségi app megfelelő alternatívát kínál majd és elfelejthetjük a 4 évvel ezelőtti kiforratlan, spam-es felületet.

Szerző: Bognár Balázs

Tsūkor logó
Tsukor – a magyar Tsu közösség